Aku tiada bakat sebagai seorang pencerita yang hebat...tapi aku percaya gambar boleh menyampaikan ceritanya untuk menjadi sebuah sejarah...kerana sekeping gambar memberi seribu pengertian.

Monday 26 March 2012

SITI & NIZAM @ RENGIT JOHOR


Kata orang cinta tu buta...kata orang cinta tu bahagia...peduli apa orang kata...yang aku nak kata.....weii orang-orang kampung ..aku dah kahwin.......heheheheheh
tunggu layout penuh akan diupload selepas...siti dan nizam menerima album mereka....
Alang-alang buat kat johor nih..apa kata kalau aku kongsikan sedikit bahasa orang johor yang aku fikir ramai yang tak perasaan....antaranya...


Air Tawo – Air Tawar
Bak - bawa
Bandor – Bandar
Belajor – belajar
Besor – Besar
Bobos - bocor
Buboh - letak
Cador – cadar
Calor – calar
Cenonet - kecik
Engko – Engkau
Esbok – Peti Sejuk
Gambor – Gambar
Gebor – selimut
Grobok – Almari
Hangen – angin
Hantor – hantar



banyak lagik aku rasa....meh kita fikirkan sesama.....aku pong anak johor gak....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...